Ex-PSP member apologises to Singapore People’s Party chairman

The former Progress Singapore Party (PSP) member who made allegations that the party had been infiltrated by foreign proxies has made a written apology to Singapore People's Party chairman Jose Raymond.

Mr Daniel Teo, 36, who works in a marine infrastructure , had claimed in an anonymous video last month that 10 members of the PSP were working with Mr Raymond and historian Thum Ping Tjin, while “funded by Western liberal sources”.

He was expelled on May 1 after admitting to PSP secretary-general Tan Cheng Bock that he was behind the video.

A letter of demand was served on Mr Teo on Sunday by Mr Raymond's lawyer, seeking an apology and damages.

In a Facebook post on Tuesday evening, Mr Teo wrote: “I admit and acknowledge that these allegations are false and completely without foundation and I unreservedly withdraw them.

“I unreservedly apologise to Mr Jose Raymond for the distress and embarrassment caused to him by these false allegations. I undertake not to make any further allegations to the same or similar effect.”

The apology will have to remain public for at least a year, and Mr Teo will have to make a donation to The Straits School Pocket Money Fund for an amount equivalent to the sum required for publishing an apology in The Straits Times, Mr Raymond's lawyer Eugene Thuraisingam instructed Mr Teo's lawyers on Tuesday.

Mr Teo's lawyers also explained that he is “deeply sorry and remorseful for having acted in such a rash manner”, and that he had made the video on the spur of the moment after the allegations from various sources of his own.

“It was never our client's intention to defame or harm anyone, or anyone's reputation for that matter. Our client had never intended to publish this video without properly checking the veracity of its allegations and contents.”

Mr Teo's lawyers said he had sent the video to a Today reporter to fact-check the allegations, and believes it was leaked to the mainstream media or the Internet by someone who had access to it after the reporter had sent it to PSP for comment.

However, in a Today article published on Tuesday, the reporter said the allegation was “completely false” and at no point was she asked by Mr Teo to fact-check any video.

Leave A Reply

Your email address will not be published.